Dag: 7 april 2014
Mediation en Mediation II
Mediation , 85,96 x 11,40 x 3,60 , 2494 ton , Bouwjaar 1988, Werf Surken in Papenburg ( Duitsland ) en de Waal in Werkendam ( Nederland ) , 1800 pk ABC en 571 pk MTU – van Wijk boegschroef…
Calcit 9
Calcit 9 , 70 x 7,26 x 2,62 , 900 Ton , 405 pk Kromhout , Bouwjaar 1963 , Werf Buijs te Krimpen aan de IJssel ( Nederland ) , ex Leendert.A , ex Sjoa , ex Laurentia , ex…
Rean-L
Rean-L , 110,00 x 11,45 x 3,63 , 3204 ton , Bouwjaar 2008 , Werf Vahali in Belgrado ( Serbia ) , 1700 pk Mitsubishi en 750 pk Volvo Penta – Verhaar Omega-Jet boegschroef , eigenaar Pefki BV (F. Leinenga)…
Groot zeeschip door Winschoterdiep/ Eemskanaal
Groningen – Een groot zeeschip vanaf Foxhol naar Delfzijl maandagmorgen : de Arklow Bay van 120 meter lang en 15 meter breed. Om 10:20 uur voer hij bij de Tasmantoren nabij de Oostersluis.
Manövrierunfähiges Schiff steuert auf Hongkong zu
Manövrierunfähiges Schiff steuert auf Hongkong zu
Zwei Hafenarbeiter sterben nach Unfall mit Independence of the Seas
In St.Kitts sind zwei Hafenarbeiter tödlich verunglückt. Die beiden Männer saßen in einem kleinen Boot und lösten die Festmacherleinen während die Independence of the Seas aus dem Hafen herausgefahren war.
Sluis Evergem wellicht volgende week weer open
De grote sluis in het complex van Evergem gaat “hoogstwaarschijnlijk” in de week van 14 april opnieuw open voor het scheepvaartverkeer, meldt Waterwegen & Zeekanaal.
Eerste steigers verdwijnen door bezuinigingen
De watersport loopt gevaar doordat verantwoordelijkheid voor beheer en onderhoud verplaatst wordt van het rijk naar de provinciën.
Einde aan seniorenkeuring klein vaarbewijs
De seniorenkeuring voor het klein vaarbewijs voor de pleziervaart vervalt per 1 juli.
Veerhaven XI – IJsbeer
Veerhaven XI – IJsbeer , 39,99 x 14,98 x 1,82 , Bouwjaar 2009 , Werf Gebr. Kooiman in Zwijndrecht ( Nederland ) , 3 x 1800 pk MAK Motortype 8M20 8M20 en 2 x 500 pk Scania Verhaar Omega boegschroef…
Amerikaan bouwt tsunami-proof ark in achtertuin
Na de allesverwoestende tsunami in Japan in 2011 dacht Chris Robinson uit Californie: ‘Hoe kunnen mijn familie en ik dit soort natuurrampen overleven?’. De Amerikaan ontwierp een ark die naar eigen zeggen elke storm tart.