Hoi, hier weer de nieuwste, nou ja …nieuw, het is en blijft ook na zoveel jaren de meest beroemde Nederlandse sleepboot, in zijn tijd ook de sterkste, de ZWARTE ZEE ik heb hem al zo,n 5 keer geschilderd, alleen, samen…
Dag: 10 september 2014
Friesland
Friesland , 73,07 x 8,60 x 2,72 , 848 ton , Bouwjaar 1962 , Werf A.Vuijk & Zn in Capelle aan de IJssel ( Nederland ) , 700 pk ABC , ex Friesland , eigenaar Mineralis BV in Hattemerbroek ,…
Panama wil nieuwe sluizen volgende zomer testen
Naar aanleiding van de aankomst van een derde reeks van vier sluisdeuren heeft de directie van de Panama Canal Authority (PCA) toelichting gegeven bij de verdere timing van de werken om het kanaal uit te breiden.
Binnenvaart mindert vaart in haven Rotterdam
De binnenvaart gaat in de regio Rotterdam op de Nieuwe Maas en het Hartelkanaal voortaan niet sneller varen dan dertien kilometer per uur. De snelheid wordt ‘door het water gemeten’.
Haven Dortmund krijgt tweede ‘Kombi’-terminal
In de binnenhaven van het Duitse Dortmund is begonnen met de bouw van een nieuwe terminal voor gecombineerd vervoer, die op termijn over een jaarcapaciteit van 150.000 laadeenheden zal beschikken.
Beeld van 5000 kilo op bierboot naar plek
De bierboot moet eraan te pas komen om dinsdag een beeld van 5000 kilo op zijn plaats te krijgen in het Heycopplantsoen in Utrecht.
Asbestschip ligt muurvast in Sluiskil
SLUISKIL – Rijkswaterstaat, havenbedrijf Zeeland Seaports en ‘gastheer tegen wil en dank’ scheepswerf De Schroef in Sluiskil zitten er al twee jaar mee in hun maag, met het ‘asbestschip’ Diamond Princess.
Der Osten wird doch nicht aufgegeben
BERLIN – Einst wollte Ex-Bundesverkehrsminister Ramsauer (CSU) das Wasserstraßennetz und dessen Verwaltung einer Radikalreform unterziehen. Nun korrigiert ausgerechnet sein Parteikollege Dobrindt die Wasserstraßenpläne seines Vorgängers.
Frachter-Kollision in Friedrichsort
Die Wasserschutzpolizei hat zwei Frachter in Kiel festgesetzt. Die Schiffe hatten bei einer Kollision vor Friedrichsort so schwere Schäden davon getragen, dass sie nicht mehr seetüchtig sind. Bei den Schiffen handelt es sich um die „Rms Bremen“ und „Francisca“.