Schokland, 76,97 x 8,20 x 2,80 , 1059 ton , Bouwjaar 1956 , Werf Kampen scheepswerf in Kampen ( Nederland ) , 600 pk GM , ex Schokbeton 1 , ex Schokland 2 , ex Schokland , eigenaar Mineralis BV…
Dag: 3 december 2014
De Dom in Keulen
De Dom in Keulen en een KD boot aan de kade in 1960. Foto gekregen van Kees Potters.
Kartelonderzoek slepers in Rotterdam en Hamburg
De Nederlandse toezichthouder ACM en het Duitse Bundeskartellamt doen onderzoek naar verboden kartelafspraken in de sleepvaartsector in Rotterdam en Hamburg.
Wildeman
Wildeman , 86,00 x 9,50 x 2,86 , 1620 ton , Bouwjaar 1958 , Werf Schimag in Mannheim ( Duitsland ) , 2 x 550 pk Volvo en 185 pk boegschroef , ex Wilder Mann , ex Deo Volente ,…
Binnenvaart hekelt nieuwe EU-emissienormen
De Europese binnenvaart heeft grote moeite met de nieuwe emissienormen die de Europese Commissie wil invoeren voor onder meer scheepsmotoren.
Van Oord neemt Ballast Nedam Offshore over
De deal is inclusief de staf van de EPCI-diensten (ontwerp, inkoop, bouw en installatie), heavy lift installation vessel Svanen en het project Westermeerwind (144 MW).
Eerste pps-sluis ter wereld gegund aan Besix
Utrecht – De bouw van de nieuwe sluis in Limmel is definitief gegund aan Besix. De keersluis bij Maastricht is de eerste uit een reeks van vijf pps-sluizen en dient als voorbeeldproject.
Zware hefconstructie beschermt ammoniakladend schip
Stein – In het Julianakanaal ter hoogte van Stein legt Van den Biggelaar Grond- en waterbouw een langshaven aan ten behoeve van de verlading van urean en ammoniak.
‘Bezuiniging Twente maakt binnenvaart onbetrouwbaar’
BLN-Koninklijke Schuttevaer en Port of Twente hebben de leden van de Vaste Kamercommissie Infrastructuur eind november een brandbrief gestuurd over de bezuinigingen op de sluisbediening op de Twentekanalen.
Info en /of foto`s over de boot en de Kaptein.Westrate .
Wie heeft er info en/of foto’s van de Telegraaf 1 en kaptein Westrate. Info gezocht door Piet Westrate,hij is bezig met een stamboom. Krantenartikel is van 26-11-1928.